9.12.2013

Thursday mood.


Idag känner jag för smutsiga pasteller och mjuka toner! Och inte bara idag utan faktiskt överlag nu för tiden. Jag är i ärlighetens namn så innerligt trött på det "svartvita". Men missförstå mig inte, jag älskar svart och jag älskar vitt, bara i lite mindre doser och inte nödvändigtvis som de enda alternativen. Jag har sett mig så mätt på allt som ser så likadant ut i alla överallt, så även hos mig. Samma tavlor, samma vaser, samma möbler. Jag vill att mitt hem ska kännas personligt och inte bara som ett i mängden. Sen om jag lyckas är ju en annan fråga.. Men hemma just nu är det mjukare än någonsin med olika gråa, bruna och gröna toner. Och kontrasten mellan de olika materialen är viktigast. Tvättat linne, mjukt läder, rotting, kakel,  möbler i supermatt finish och smågrupper med transparent blankt loppisglas. Spretiga kvistar eller enkla snittblommor. Jag tycker att det är härligt att min smak och "stil" förändras och smalnar av och att jag faktiskt känner att jag mer och mer börjar hitta hem och vad som är min identitet, även om jag kämpar med den också. Men, den här hösten är jag på alla plan i mitt liv sugen på förändring!

 Happy Fall!

Today I'm in the mood for dirty pastels and soft tones! And not just today but in fact generally nowadays. I'm honestly so sick and tired of the "black and white". But do not misunderstand me, I love black and I love the white, only in smaller doses and not necessarily as the only options.  For me everything kind of looks the same everywhere. Same wall art, same vases, same furniture. I want my home to feel personal, and not just as one in the crowd. Then if I succeed is another question .. But at home right now it's softer than ever with various gray, brown and green tones. And the contrast between the different materials is what's important. Washed linen, soft leather, rattan, tile, painted furniture in super matte finish and small groups with transparent glossy glass both new and flea market finds. Straggling branches, or simple cut flowers. I find it so great that my tastes and "style" are changing and I actually feel that I am more and more starting to find home and my identity, I am on all 
levels of my life hungry for change!

Via Field Notes (1, 2, 4 ) Lotta Agaton (3) Line Klein (5)

6 kommentarer:

  1. Damn i hope my long comment came through!!!
    If not I wanted to say I totally agree with the dirty color thing! Especially after the styling class I did yesterday with the warm winter colours ! Lets get in some browns some copper and warm colors.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! Idag ska jag rensa bort saker och kanske t.o.m. försöka sälja nåt på Blocket. Problemet är att om man är lite "tidig" med att snappa trender, blir man sur sen när alla köpet likadant. Extra sur blir man ju om man köper t.ex. ett print som ska vara "limited edition" och sen ändrar man en liten detalj i bilden, och trycker upp 1000 stycken till. Morr..
    Jag tycker dock du redan har en tydlig stil, men självklart förändras man och därmed stilen, med tiden.
    Fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja blocket är bra! så enkelt om man vill rensa.. det är ju så skönt när det är gjort! och ja, trender, min förhoppning och övertygelse är att inte följa trender, utan ha min egen personliga stil. Jag har aldrig varit en som vill ha blommigt om blommigt är trendigt, men tror säkert att man snappar upp och hoppar på undermedvetet ibland när man matas med så mycket i bild och produktform ideligen. Tack för fin kommentar!

      Radera
  3. Det låter underbart, är helt med på din bana! Mer personliga hem åt folket!

    SvaraRadera
  4. Det låter underbart, är helt med på din bana! Mer personliga hem åt folket!

    SvaraRadera
  5. Helt Enig ! :) fin dag til deg...

    SvaraRadera