12.18.2013

Wishlist.


Kanske lite i senaste laget..  men jag tror inte att tomten har hunnit fixa alla klapparna än (iallafall inte min tomte.) Så, en liten önskelista kanske är på sin plats. 

1. Kinfolks fina kokbok längtar jag efter att bläddra i! Finns bl. a på Snickarbacken 7

2.  Jag har länge haft en Chemexbryggare på önskelistan. Den minsta för 3 koppar är alldeles perfekt för morgonkaffet. Finns på Johan & Nyström & Snickarbacken 7

3. Tror jag har hittat mina bröllopsskor i dessa finingar från Brittiska Church's. Yes please santa.  

4.  Lånade nyligen den här underbara ljusstaken Arcus formgiven av Pia Törnell till en plåtning och har innan dess sneglat på den ett längre tag… Finns bl.a på Asplund.

5. Norrgavel har dessa fina våfflade handdukar i 100% tvättat linne. Jag har redan ett par stycken i vitt och skulle gärna ha ett gäng i mörkgrått också.

6. Förra året fick jag det ljuvliga doftljuset Santal 26 från Le labo/Hope. Det är utbrunnet sedan länge och jag behöver påfyllning..

7. Skulle mer än gärna värma mina kalla tassar i dem här snygga fodralen av Italienskt lamskinn från Yvonne Koné.


Men som sagt.. Önskelista var namnet. 




Christmas is getting closer, and I don't think the my little santa managed to fix all the presents yet. So, a little wishlist perhaps is in it's place.

1. Kinfolks fine cookbook , I long to browse through it ! 

2. I have had a Chemex coffee maker on my wish list for a long time . The smallest of the 3 cups is  just perfect for our morning coffee . Available at Johan & Nyström & Snickarbacken 7

3. I think I 've found my wedding shoes in these beauties from Brittish Church's . Yes please santa .

4.  I  recently borrowed this gorgeous candlestick Arcus designed by Pia Törnell for a shoot and I crave it for my self! ... 
From  Asplund

5. Norrgavel have these fine towels in 100% washed linen . I already have a few pieces in white and would love to have a bunch of dark gray ones too.

6. Last year I got the lovely scent candle Santal 26 by Le labo / Hope. It burned down a long time and I need to refill!

7. Would be more than happy to warm my cold paws in them these stylish mittens of Italian lamskinn from Yvonne Koné.


1 kommentar: